Schodzenie lub wchodzenie po schodach, niby zwykła czynność, a można ją wykonać na wiele sposobów. Można wchodzić powoli, po jednym schodku, można zeskakiwać, robić duże kroki, po 2 lub 3 schodki itp. Podobnie sposób chodzenia, mówienia (w ciągłym ruchu, z gestykulacją czy nie) i wiele innych czynności które wykonujemy na co dzień. Jesteśmy różni i inny mamy NEAT!

NEAT non-exercise thermogenesis activity, czyli tzw. spontaniczna aktywność fizyczna. Jest to energia, którą zużywamy wtedy gdy nie śpimy i nie ćwiczymy, np. podczas wchodzenia po schodach, sprzątania, koszenia trawy, spacerowania, rozmowy (gestykulowanie) i wielu innych czynności wykonywanych codziennie.

Jest to kwestia często ważniejsza niż sam trening. Wyobraź sobie że masz pracę siedzącą, wszędzie poruszasz się autem, windą, schodami ruchomymi, a 3 razy w tygodniu wyciskasz siódme poty na siłowni.

Po pierwsze łatwiej o kontuzje, a po drugie w bilansie tygodniowym zysków i strat energii, ćwiczenia te są tylko kroplą w morzu. Podbiją Ci w tym dniu zapotrzebowanie o 400-500kcal, podczas gdy w pozostałe 4 dni w tygodniu zaoszczędzisz dużo energii i Twoje zapotrzebowanie całkowite (CPM) zbliżone jest do podstawowego (PPM - na funkcje życiowe). Dlatego dbaj o codzienny NEAT! O to, aby ruszać nogami, wybrać schody zamiast windy, zaparkować dalej od wejścia zamiast krążyć 10 minut i szukać najbliższego miejsca do zaparkowania, aby codziennie spacerować, ruszać się, śmiać, czasem skakać, tańczyć- bo to właśnie to powoduje większy wydatek energetyczny, bo to właśnie to, ma duże znaczenie w spalaniu tłuszczu.

Konsultacje dietetyczne we Wrocławiu

Blog

PARTNERZY

0000RakJelitaPolska.jpg000_mt_fitness.jpg005_fk.jpg006_food_detective.jpg007_frankies_small.jpg008_kasia_skoczylas.jpg009_logo_zwrotnik_raka1.jpg010_logo.png012_logo_male.jpg018-SFDS_logo_miniii.jpg019-mediraty.png020-vitagenum.png021-muke.pngWroclaw-English-Business.jpglogo_coaching_parrot.png