Sposoby na wzmocnienie odporności nie tylko dietą, albo na zaprzestanie jej obniżania.

 

Jesteśmy w trakcie najlepszego okresu dla bakterii i wirusów atakujących nasz układ oddechowy. Zmiana temperatury i wilgotności powietrza, nieodpowiednie ubranie za grube lub za cienkie i wiele innych czynników powoduje że w okresie jesienno-zimowym częściej łapiemy przeziębienia lub nawet poważniejsze choroby takie jak grypa, zapalenie oskrzeli czy płuc. 

Czy da się faktycznie wzmocnić swoją odporność? Raczej możemy starać się jej nie osłabiać! 

Unikaj alkoholu- osłabia komórki odpornościowe!

Tak samo palenie papierosów!

Nieregularne jedzenie posiłków także wyprowadza organizm z równowagi, tak samo za mała ilość snu, stres, napięcie emocjonalne.

Dieta nie osłabiająca układu odpornościowego jest bogata w warzywa i owoce (witaminy, błonnik, woda) oraz ma odpowiednią proporcję wszystkich makroskładników, zabezpieczając organizm we wszystkie niezbędne substraty.

Nie można nie wspomnieć o witaminie D3, która ma duży wpływ na odporność i należy ją regularnie suplementować, sprawdzając wcześniej jej poziom we krwi. 

Blog

PARTNERZY

0000RakJelitaPolska.jpg000_mt_fitness.jpg005_fk.jpg006_food_detective.jpg007_frankies_small.jpg008_kasia_skoczylas.jpg009_logo_zwrotnik_raka1.jpg010_logo.png012_logo_male.jpg018-SFDS_logo_miniii.jpg019-mediraty.png020-vitagenum.png021-muke.pngWroclaw-English-Business.jpglogo_coaching_parrot.png