Owoc czy sok? Co wybrać dla zdrowia i dlaczego?


OWOCE mają to, czego nie ma SOK! Jedząc cały owoc, dostarczasz o wiele więcej składników odżywczych niż pijąc sok.
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
SKÓRKA: to aktywna biologicznie powierzchnia, mająca kontakt z promieniami słonecznymi, dzięki którym powstają różnego rodzaju pigmenty: karotenoidy, flawonoidy, itp. Stanowią one cenne dla zdrowia substancje: np. w skórce winogron obecny jest resweratol - związek obniżający ryzyko nowotworów.
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
MIĄŻSZ: jest źródłem błonnika, który wspomaga trawienie, przeciwdziała zaparciom, reguluje poziom glukozy we krwi, oraz obniża cholesterol, pomaga eliminować toksyny a także zapobiega nowotworom.
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
Przygotowując sok, nawet ten wyciskany w wolnoobrotowej wyciskarce, wyrzucasz to co najcenniejsze (skórka i miąższ). ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
Nie musisz całkowicie rezygnować z soków! Możesz dzięki nim np. „przemycać” nielubiane przez dzieci warzywa, np. sok owocowy z dodatkiem szpinaku, buraka, marchewki czy jarmużu. Taki napój będzie bogaty w witaminy i minerały. Jednak nie możesz ich traktować jako zamiennik owoców.
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
Jeśli wolisz soki, złotym środkiem będzie przygotowanie smoothies: czyli blendowanie całych owoców, mogą być z dodatkiem warzyw, dzięki czemu uzyskujemy napój, bogaty we wszystkie składniki tak jak cały owoc czy warzywo.

Umów się na wizytę

Blog

PARTNERZY

0000RakJelitaPolska.jpg000_mt_fitness.jpg005_fk.jpg006_food_detective.jpg007_frankies_small.jpg008_kasia_skoczylas.jpg009_logo_zwrotnik_raka1.jpg010_logo.png012_logo_male.jpg018-SFDS_logo_miniii.jpg019-mediraty.png020-vitagenum.png021-muke.pngWroclaw-English-Business.jpglogo_coaching_parrot.png